Returnering & Reklamation


1. Reklamation

2. Fortrydelsesret

3. Fortrydelse af en del af købet

4. Returnering

5. Varer undtaget fortrydelsesretten

6. Varens stand, når du sender den retur

7. Tilbagebetaling af købsbeløbet


 

 

 

Reklamation

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangel regler gælder for varekøb hos SunFlux.dk som forbruger, for erhvervskunder henvises til aftaleloven.

Når du handler på SunFlux.dk som forbruger, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret på fabrikations- og materialefejl. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Oprettelse af en reklamation: Send en Email til kundeservice @ sunflux . dk med beskrivelse af problemet og dit FAKTURA NR, herefter kontakter vi dig med hvad der skal ske videre i din sag.


Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb, samt mangelfuld produktbeskrivelse på SunFlux.dk eller i forsendelsen vedlaget dokumenter. SunFlux ApS dækker ikke følgeskader på tilsluttet tilbehør og/eller indirekte tab, så som tabt arbejdsfortjeneste, driftstab, datatab, installationsomkostninger og lignende.

SunFlux.dk kan ikke holdes ansvarlig for vare, kunden selv har givet sit samtykke på "må stilles uden kvittering".

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Eventuel reklamation over fejl og mangler på leverede produkter skal meddeles til SunFlux ApS i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen for at være gældende. Du bedes angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.



Varen sendes til:

SunFlux ApS
Att.: Kundeservice, Faktura nr.: xxxxx
Roholmsvej 10K, 
2620 Albertslund
Danmark



Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi evt. kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af faktura, samt en kort beskrivelse af problemet.

SunFlux ApS kan kun behandle en reklamation hvis en faktura kan fremvises til SunFlux ApS i forbindelse med anvendelse af reklamationen.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller sendt til Pakkeshops mf.

 

 

 

Fortrydelseret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på sunflux.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail kundeservice@sunflux.dk eller telefon 43474272. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i disse betingelser.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

 

 

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

 

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen og behandlet sagen. I mailen får du oplysninger om den evt. videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse.

Pakken skal senest være afsendt 14 dage fra varens modtagelse dato. (Ifølge Post Danmarks stempel).
Varer, som ikke returneres i samme stand og mængde, modtages ikke.

Sammen med returvaren bedes ordrenummer/kopi af fakturaen anført, samt evt. kontooplysninger til tilbagebetaling af din indbetaling oplyst.
I de tilfælde hvor der er brugt Dankort eller andet betalingskort, tilbagefører vi beløbet til det brugte betalingskort.
Fremsendes disse oplysninger sammen med varen til os, er det hurtigere for os at færdigbehandle din sag og sende din indbetaling retur. Når varen er modtaget retur, vil vi returnere varens købspris til den anførte konto.
* Ved fortrydelse af et køb gælder, at forbrugeren har ret til at få refunderet både købsprisen og leveringsomkostningerne. Det eneste forbrugeren selv skal betale, er udgifterne til at sende varen retur.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

SunFlux ApS
Att.: Kundeservice, Faktura nr.: xxxxx
Roholmsvej 10K, 
2620 Albertslund
Danmark


Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/faktura. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på
ovenstående adresse. (returvarer kan indleveres personligt i vores normale åbningstid man-fre 8:00 - 15:00 og kun hvis det i forvejen er aftalt med vores kundeservice pr. mail service@sunflux.dk el. pr. tlf.: +45 43 474 272)

 

 

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende køb kan ikke fortrydes: Varer som er fremstillet og/eller hjemtaget efter forbrugerens specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg.


(Da nogle af sunflux.dk produkter er ESD følsomme, kan den ESD sikrede beskyttelse ikke brydes, uden det kan medføre væsentlig forringelse af produktet. SunFlux ApS henholder sig derfor ret til at afvise at modtage returvare, hvor ESD beskyttelsen er brudt - hvis ikke andet er aftalt).

Vær opmærksom på at ved afklippet/tilpasset LED bånd/strips er der ikke nogen returret jf. købeloven, da der er tale om et kundetilpasset produkt

Købet kan ikke fortrydes, hvis der er tale om produkter, som bliver ændret i forhold til deres oprindelige udførelse eller er produceret specifikt efter kunde instruktioner. I disse tilfælde hvor fortrydelsesretten ikke er gældende, vil SunFlux ApS gøre særligt opmærksom på dette enten på det enkelte produkt eller efterfølgende, inden ordren effektueres.
Indtil ordrens effektuering påbegyndes dvs. påbegyndelse af ændring, tilpasning eller produktion er fortrydelsesretten dog fortsat gældende.

 

 

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

(Varen skal altid sendes retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, betragtes det som en værdiforringelse af varen, og vil blive modregnet i det tilbagebetalte beløb.)

 

 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

 

 



Forbehold for ændringer

SunFlux ApS forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne webside. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.



Misbrug
Misbrug af SunFlux ApS/sunflux.dk vil politianmeldes.

Nyttige e-handel links. SunFlux ApS har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites via links. Disse websites er uden for SunFlux ApS´s kontrol. Vi kan derfor ikke stå inde for indholdet på disse sider.

www.betaling.dk (PBS) 

www.emaerket.dk E-Mærket (den danske mærkningsordning for sikker nethandel)

www.forbrugersikkerhed.dk (FDIH / Forbrugerrådet)

www.fs.dk (Forbrugerstyrelsen)

www.net-tjek.dk (Forbrugerstyrelsen)

www.fbr.dk (Forbrugerrådet)

Der henvises iøvrigt til vores fortrolighedspolitik for yderlige oplysninger om brug af dette site.